Min tro

Igår sov vi hos Sol, mysigt pysigt fast lägenheten är totalt tom men det var endå kul. Idag har vi varit i malmö och shoppat julklappar - så jävla skönt jag är helt klar nu men kan inte skriva vad jag köpte häääär.

Nästa på decemberlistanlistan nu, har dock missat två så dom kommer senare ikväll. Nu är det min tro. Jag ärväl kristen antar jag. Har ju konfirmerat mig och hela den grejen men tror inte att det sitter någon liten skäggig man på ett moln som bestämmer hur allt är. Hade det funnits en Gud så hade aldrig krig och skit funnits. Men de kristna värderingarna tror jag på, fast de är precis likadana som alla andra religioners sådana men endå. Tycker helt allmänt religion är rätt dumt , så jävla många människor som dött i religionens namn liksom. Och de ska bråka hela tiden fast de tror på precis samma sak fast med olika namn.

Jag tror på Columbusismen. Vi dyrkar Colombus för om han aldrig hade funnits så hade ingen upptäckt Amerika vilket betyder att vi aldrig hade haft varken cigg eller Michael Jackson. Woho.


Bilden är från mitt konfirmationsläger i Åsljunga i somras. Glad att jag åkte, tänkte först inte det.

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0